Uz Cenas tīreļa purva takas



Kādreiz, kad aprakstīju savu pastaigu pa Ķemeru tīreļa laipu, kāda bloga lasītāja komentēja, ka Latvijā ir ļoti daudz purvu, kurus es vēl varētu apmeklēt.  Vēl nevaru lepoties ar  plašu statistiku šajā jomā- Ķemeros esmu bijusi vairākkārtīgi dažādos gadalaikos un dabas noskaņās. Cenas tīreļa laipa ir tikai otrā pēc skaita. 



Pastaigas sākumā pārsteidz jau izstrādātais kūdras ieguves lauks un nepamet sajūta, ka te neredzēsim to krāšņumu, kas piemīt purviem. Savulaik Cenas tīrelis esot bijis otrais lielākais purvs Latvijā tūlīt aiz Teiču purva, taču cilvēka darbības rezultātā tā kopplatība šobrīd ir sarukusi līdz 6000 ha. Tā kā esmu lasījusi, ka šajā purvā  ir vairāki mazi ezeri, lielākais no kuriem ir Skaista ezers, gaidu tos. Purvs bez akačiem un ezeriņiem man liekas pavisam svešāds! 

Tālākā pastaiga, protams, neliek vilties! Tik krāšņu purvu, kāds tas ir šobrīd, vēl nebiju redzējusi!










Cenas Tīrelī ir divi skatu torņi. Viens ļauj aplūkot purvu no augšas, no otra var vērot kūdras izstrādes lauka ainavu. Lielākais tornis pārsteidz, sevišķi bērnus, jo tajā ir iekārts šūpuļtīkls!





Purvs liekas tik krāsu un dzīvības pilns!









Un tad šī maģiskā vieta pie ezera, kuras burvību caur bildēm grūti nodot- to jāredz klātienē! 














Kurš būs nākamais? 



Komentāri

Sigita teica…
Purvā esmu bijusi tikai reizi, likās, ka varbūt nepatiks, bet bija tur kaut kāda maģiskā burvība. :) Un te, caur Tavām bildēm, mostas manas atmiņas par to burvīgo pastaigu. Paldies!
Aija Elliņa teica…
Sigita, man jau arī liekas, ka mums ir daudz (un drūmi) priekšstati par purvu, kamēr tur neesam pabijuši! :) Mani šī maģiskā burvība pat ļoti apbur! :)