''Ziemeļblāzma'' pusgada garumā

Īstenībā viss aizsākās, kad pagājušā gada pavasarī nopirku šo skaisto igauņu ražotāja Aade Long  100% vilnas dziju ''Green Lilac''. 01.05.2021. braucot uz Siguldu pēc rožu stādiem, nokļuvu pasakainā velo veikalā, kurā tirgo arī dzijas (!) un sarunā ar veikala saimnieci, tiku iedrošināta, ka Aade Long dzijas esot nokrāsotas pilnīgi vienādi, par krāsu pārejām nav jāsatraucas. Visas fices ir vienādas. Domāts, darīts! Sāku adīt. 

Kad pabeidzu mugurpusi un sāku adīt priekšu, sapratu, ka tomēr dziju krāsu garums nav vienāds... Ārdīju visu ārā, azartiski un bez nožēlas, jo nu jau pati sevi izaicināju- man jāredza, man jāsaprot, man jāpabeidz... 

Mazliet pasteidzoties notikumiem priekšā-


...tad sākās lielais un interesantais darbs- nolēmu adīt džemperi kā to dara tradicionāli īstandiešu un norvēģu rokdarbos- pa apli, bez vīlēm, ar apaļajām adatām, no apakšas. 

Darbam līdzi juta manas mīļās draudzene un māsīca, džemperis uzreiz tika nodēvēts par ''Ziemeļblāzmu''  un man atlika tikai adīt. 

Te vēl viens nenogurstošs līdzjutējs-


Kā jau minēju, darbs sākās no apakšas valnīša un tika veikts uz apaļajām adatām. Adīju līdz padusēm. 

Tad uzņēmu piedurknes. Uz zeķu adatām, vēlāk, kad vairs apjoms neatļāva, pārgāju uz apaļajām. Sāku uz metāla adatām, bet tad turpināju uz bambusa, jo ar tām patiesi ir ērtāk strādāt, tās neslīd un nemūk prom. Katra piedrukne tika sākta no jaunas fices, lai varētu izadīt vienādās krāsās... 


Adot otru piedurkni, es sapratu, ka krāsas tomēr nebūs simetriskas, tad nu sākās dzijas notīšanas un uzmanīgas vērošanas process, lai abas piedruknes sanāktu vienādas. Problēma ir tajā, ka dzijas krāsu pārejas ir fantastiskas un nemanāmas, ļoti grūti notīt pareizo daudzumu... 

Bija  daudzas reizes jāārda, lai nebūtu redzams, ka esmu mākslīgi veidojusi krāsu pārejas... 

Kad beidzu piedurknes un pieliku pie izadītā stāva, tad izrādījas, ka būtu jāturpinās visam vienā tonī, jo tāda ir mana iecere, bet piedruknes beidzas ar vienu krāsu, bet stāvs ar citu... 

Bet man nebūs šāda neveikla un ar aci saskatāma krāsu pāreja!!! Tad bija  laiks ķerties stāva nelielai pāradīšanai, lai tajā vietā, kur satiekas piedurknes ar stāvu, viss būtu vienā tonī!

To arī beigās panācu!

Tagad viss izadītais tika uzņemts uz apaļajām adatām, un drīz jau varēju sākt veidot plecu daļas noraukumu.

No jūlija līdz janvārim- Ziemeļblāzmas noskaņās! 😊 Neskatoties uz visām grūtībām, man šis darbs sagādāja patiesu prieku! 

Kā adīt bezvīļu džemperus, mācījos šajās aizraujošajās adījumu grāmatās- 





 


















Komentāri

Inese teica…
wow!!! varens darbiņš un nereāli skaists rezultāts!
Ļoti feina tāda bezvīļu versija.
Un bučas, protams, pūkainajam asistentam, noguris noteikti no tāda perioda uzraudzības darbiem :)))
RitaGri teica…
Kas lēni nāk, tas labi nāk. Īpaši, ja bija vēlme saskaņot krāsu pārejas.
Tiešam ļoti skaists darbs!
Aija Elliņa teica…
Paldies, mīļās!!!

Inese, tur pat radās kāda īpaša saite - Muris un igauņu aitas... Ar varu nācās izšķirt. Un es sapratu- laikam laba un tīra manta :)