Burgermaizes izbraukumam


Lieldienās braucam ārā no pilsētas. Nē, pasarg Dievs, ne jau ciemoties vai satikties ar radiniekiem, draugiem. Vienkārši nomainīt vidi un padzīvoties pa Salaspils mājām. Diemžēl arī mans kolēģis neapdomīgi satikās ar kādu cilvēku, kas bija saslimis un tā rezultātā esmu pašizoācijā, mana darba vieta ir karantīnā un par to raksta ziņu portāli... Šīs dienas, nedēļas un tuvojošies svētki raisa tik daudz pārdomu. Man pietrūkst cilvēku- dzīvu, elpojošu, dažādu un visādu. Es raizējos par savu omu, kas tagad dzīvo sociālās aprūpes namā un kuru neesmu satikusi kopš viņas simtgades 25.februārī, jo ir mūžīgā karantīna. Ko viņa zina par situāciju, ko viņa saprot un domā? Pārdomas pāriet atmiņās un es pie sevis  pasmaidu. Vienmēr pirms Lieldienām oma cepa pīrādziņus un kādu saldo maizīti. Tas bija tāds haotiski majestātisks pasākums. Visa virtuve bija miltos. Tā labuma bija daudz, mīkla rūga vareni un man ir neskaidras atmiņas par mīklas kāpšanu ārā no pannām un teju līšanu ārā  pa cepeškrāsns durvīm 😂😃😄... 


Reiz prasīju omai, lai izstāsta rauga mīklas recepti. Toreiz pat pierakstīju. Viņa darīja tā- krūzē lika 50-100 gr rauga, pievienoja tējkaroti cukura un ūdeni, mazliet izšķīdināja, pielika ēdamkaroti miltu. Atstāja siltumā, kamēr sāka rūgt. Tad 1/2 litrā uzsildīta piena ielika mazliet cukuru un sāli pēc garšas. Tur jauca iekšā pusi no visiem miltiem (miltu daudzums ir pēc vajadzības, tā teica oma... tas jau ir redzams un saprotams!)  Sajauca mīklu un lika rūgt, apmēram pusstundu, tad piebēra pārējos miltus un mīcīja. Atkal raudzēja.  Kad izveidotos pīrādziņus vai kanēļmaizītes uztaisīja, tās uzlika uz pannas un ļāva vēl kādu laiku pabriest, tikai tad cepa. 


Un tad siltus ielika tādā milzu bļodā un pārklāja ar linu dvieli.... Mmmmm...

Mums ir kaut kas līdzīgs burgeru gaļas kotletītēm un ar puikām izdomājam, ka paši cepsim arī maizītes, lai ņemtu līdzi izbraukumā. Lietojam maizes cepamo mašīnu un mana rauga mīklas pamatrecepte ir šāda- apmēram 250 ml piena, tējkarote cukura un sāls, 500 gr kviešu miltu un apmēram puse sviesta paciņas. Pašās beigās aptuveni tējkarote sausā rauga. Ieslēdzu cepamās mašīnas režīmu ''Mīkla''. Ja vēlos, papildinu maizītes garšu ar dažādiem garšaugiem, garšvielām vai citām lietām (šķiņķis, siers, olīvas u.c.). Kad maizes mašīna sāk veikt savu darbu, skatos, lai mīkla saveļas bumbā, iespējams, ka mazliet jāpielej pienu vai jāpieber miltus... 


Pirms ēdam burgermaizes, cepeškrāsnī uzsildām gan gaļu, gan maizītes. Pārējās sastāvdaļas katrs pievieno pēc izvēles- salātus, kāpostlapas, tomātu, marinētu gurķi, bekonu, sieru utt., mērci, majonēzi. 



Kāda maizīte tiek apēsta tāpat, ar ievārījumu. 

Lai labi garšo. Lai miers mājās! Lai visi veseli. Lai vēl satiekamies! 💖


Komentāri

Sigita teica…
Vēl viens apetelīgi smaržīgs ieraksts no Tevis. :-)
Ziņas cenšos nelasīt, bet par to Tavu darbavietu kādā trešajā virsrakstu ņirboņā tomēr atvēru, jo tobrīd iedomājos par Tevi.
Man ir sajūta, ka laiks nemitīgi skrien, tāpēc neesmu paguvusi ne pēc viena sailgoties, kaut Rīgas dzīvoklī jau mēnesi esmu viena.
Aija Elliņa teica…
''Man ir sajūta, ka laiks nemitīgi skrien, tāpēc neesmu paguvusi ne pēc viena sailgoties, kaut Rīgas dzīvoklī jau mēnesi esmu viena'', un es vēl, Sigita, noķeru sevi pie domas, ka tad, kad viss atgriezīsies normālā ritumā, man nemaz negribēsies atpakaļ to veco dzīvi viens pret vienu... tik nekādu jauno dzīvi vēl neesmu uzbūrusi.... :)
Sigita teica…
Ja vien... tad brīdī, "kad viss atgriezīsies normālā ritumā", man tiešām varētu sākties "jauna dzīve". Ja vien...