Mana dēla pirmie kulināriskie centieni

Pagājušajā nedēļā bērnu dārzā bija vecāku sanāksme. Audzinātāja stāstīja, ka vecākās grupas bērni esot taisījuši salātus. Es biju ļoti pārsteigta, jo mans bērns bija aizmirsis man to pastāstīt. Audzinātāja apgalvoja, ka paši griezuši, rīvējuši, jaukuši un tad visu apēduši! Man tas izklausījās nedaudz pēc savu pedagoģisko sasniegumu atrādīšanas vecākiem, bet- ak kā es kļūdījos! :)

Šodien, kad sāku gatavot vakariņas, mans piecgadnieks ierosināja, KA VIŅŠ VARĒTU UZTAISĪT SALĀTUS! :) Joprojām šaubu mākta, drebošu sirdi piekritu. Protams, mammas parastie argumenti- vai viņš spēs, vai viņam sanāks, vai viņš neiegriezīs pirkstiņā... Nolemju visu stingri uzraudzīt un darbs varēja sākties.

Kristians teica, ka vajagot kāpostu, papriku, tomātu, burkānu, dilles un olīveļļu. Vēl bērnu dārzā esot bijis arī gurķis, bet mēs sarunājam, ka iztiksim bez gurķa.

Iedevu visu nepieciešamo un bērns sāka darboties.

Paprika tika sagriezta veiksmīgi. Burkāns negribēja tik viegli padoties. Sarunājām, ka nākamreiz to rīvēsim mūsu mājas pierastajā stilā, virtuves kombainā.

Tomāti, dilles un pētersīļi arī tika sagriezti itin veikli.


Arī kāposts tika pievarēts lēni un prātīgi.

Protams, ka arī mazais brālis asistēja visos darbos.

Tad mēs apkaisījām kāpostu ar sāli un dēls to saspaidīja.


Neticami, bet salāti bija gandrīz gatavi. Uzlējām nedaudz olīveļļas un ābolu etiķa un viss bija kārtībā.


Jā, varbūt ir svētīgi dažreiz vairāk uzticēties saviem bērniem un arī tam, ko saka viņu audzinātājas! :) :) Uzraudzīt, bet ļaut darboties! Man bija ļoti, ļoti grūti. Visu laiku likās, ka viņam kaut kas nesanāks un viss notiek pārāk lēni, bet rezultāts tiešām sildīja manu sirdi! :) :)

Komentāri

Anonīms teica…
nu vienkārši gribās apraudāties, cik mēs esam aprobežoti, bet bērni apķērīgi un darbīgi, man prieks par Kristianiņu.
teica omīte
Irēna teica…
Aija, kā es Tevi saprotu... vienmēr šķiet, ka notiks kaut kā ne tā, bet raugoties uz savu 4gadīgo mazmeitu, saprotu, kas meita darīja pareizi uzticot viņai bērnu dakšiņu un nazīti ĻOTI agrā vecumā, utt...
Aija Elliņa teica…
Vai ne? nu tieši tā! :)
Diāna teica…
Mūsējiem arī bērnudārzā ik pa laikam jāgatavo salāti, bet tas parasti ir rasols. Salātus manējie (4 un 6 gadi) nekad nav izteikuši vēlēšanos gatavot paši, bet vispār manas mūžīgās aizņemtības dēļ viņi pa dienu šo to gatavo paši - maizītes ar sieru vai tomātiem, vai kaut ko citu tikpat vienkāršu. Līdz plītij es vēl viņus nelaižu vienus, bet ar nažiem darboties gan brīvi ļauju un nepieskatu. Mana vīramāsa ļāva meitām gludināt taisnos gabalus divu gadu vecumā, un, kad manējiem palika divi gadi, es arī atļāvu, tiesa gan, pieskatot. Bet man sirds trīc, kad viņi ķeras pie gludekļa, tāpēc man prieks, ka par to vairs nav intereses, un es labāk nemaz neskatos, kad viņi darbojas ar kaut ko bīstamu, jo, ja redzētu, noteikti visu atņemtu un darītu pati.
Aija Elliņa teica…
Nu es saku, ka grūti, Diāna! :) :) bet kā tad viņi par cilvēkiem lai izaug, tak jau darot un dažreiz arī kļūdoties! :)
Antra teica…
Visu laiku trīcot pār viņiem, ka tik kaut kas nenotiek, mēs tikai nositam mazajiem cilvēciņiem vēlmi darboties! Un pēc tam brīnāmies - a kāpēc man ir tik slinks bērns izaudzis! Es taču tik čakla! Lai darbojās, lai griež, lai cep, lai dara! Kļūdīsies... sāpīgi būs... nākamreiz uzmanīsies :)
Man 10 gadīgais topošais pavārs cepa pankūkas visiem un uzlēja uz rokas karstu eļļu... zvana... nelaimīgs... Pastāstīju, ka acu augstumā ir Pantenols, ko uzpūst! Pēc nedēļas taisīja mums brokastis... akal gadījās :( Nemaz neiznāju, ka tā, jo ieruadzīju uz rociņas uzpūstas zāles! Un ne viar sāpēja, ne pārdzīvoja!
Tev, Aiju, aug lieliski palīgi! Iedomājies! Pēc gadiem 10 Tu ar viņiem kalnus gāzīsi! ;)
Aija Elliņa teica…
Paldies, mīļo Antriņ, es tā ceru! :) :)