Ērkšķogu un upeņu čatnijs

Savā dārzā vēl taustos, vēroju, kas tajā  grib augt, kas  ne visai. Lai arī šajā vietā esmu bijusi no pusotra gada vecuma, par savu dārzu es to saucu tikai trešo sezonu. Ar upenēm īsti neveicas, kukaiņi uzbrūk. Atveseļošanas nolūkos vienu upeņu  krūmu nogriezu līdz ar zemi. Tad jau redzēs, kas notiks. Ērkšķogu  krūmu gan atceros no bērnības, šķiet, ka tam nekas nekaiš. Ceru, ka tā arī paliks. 


Lai arī ogu nav pārāk daudz, man pietiek. Šogad atkal taisu čatniju- stipro mērci, ievārījumu, kurā ir viss, gan salds, gan sāļš, gan stirps, gan ass... 

Receptes šeit. Un katrs tās var variēt pēc savas patikas. 

Ogas samaļu virtuves kombainā un izberžu caur sietu. Manuprāt, miziņas un sēkliņas te neiederas. Tad nosveru to masu, kas iegūta un darbojos ar to. 

Ziemā noderēs!




Komentāri

Madara teica…
man topā vīnogu un plūmju čatnijs. bet man šogad plūmes bij maz un tās pašas nez kurā momentā starpt wc un vannas istabas flīzēšanu pazuda. visu nevaru uzspēt. :D un dārzā var improvizēt visu ko audzēt. katra sezona mainās un nosaka kam šogad augt :D 5 gadus ēdu sviestpupas mēnešiem un saldēju. šogad ne sūds un pieci nebija. 7 pākstiņas pa visu vasaru. a sasēju 3 dažādas šķirnes pa divi lāgi. cūku pupas apēda kukaiņi. zirņi negribīgi dīga un beigās tik 3 saujas iedeva no lielās dobes. kāposti un kolrābji ar laikam šogad nebūs. toties pirmo reizi paprovēju fizāļus, meksikāņu tomātu šķirni. kā āboli ražojas ka esmu nonašķējusies :D upenes iestādīju jaunu krūmu un jau iedeva pirmās ogas provei. Jāņogas lūzt no ogām. krizdoles pilns. katrs gads ir atšķirīgs. Tik jāaudzē un jāprovē ;)
Aija Elliņa teica…
Jā, Madara, precīzi! Man tāpat... un ja neesi ieciklējies tik uz to rezultātu, tad vērot procesu ir tik aizraujoši!

Esmu taisījusi čatniju gan no plūmēm, gan āboliem, kamēr ''pamanīju'' dārzā ērkšķogas un rezultāts ļoti patīk.