Jauna ēra, brāļi un saldējums


Šī nedēļa ir paskrējusi trakā ātrumā un notikumu virpulī. Pēc ilgiem laikiem esmu joņojusi apkārt, skatoties plānotājā- kur un cikos man jābūt... 

Kristianam bērnu dārzā ceturtdien būs  izlaidums. Man ir tāda sajūta, ka noslēdzas ne tikai kāda tūkstošgade, ēra, šķiet, ka sākas jauns laikmets... Nekas vairs nebūs kā agrāk! Tik daudz dažādu emociju, grūti pat formulēt vārdos. 

Mūsu bērnu dārzā ir interesanta tradīcija. Lielie bērni, kam būs izlaidums, vienu nakti pavada bērnu dārzā. Jā, jā, guļ pa nakti bērnu dārzā. Viņiem ir kopīgas darīšanas, kopīgas atmiņas- meklē pagrabā apslēpto mantu, skatās diapozitīvus ar bildēm no kopīgajiem piedzīvojumiem vairāku bērnu dārza gadu garumā, laiž gaisā laternas, apzīmē novēlējumu burciņas  (lai kas tas arī būtu) :). Zinu tikai vienu, ka šo pasākumu viņi gaida teju no tās dienas, kad par to pirmo reizi uzzina. 

Vakarā, kad jāiet gulēt, tad tik saprotam, ka joki mazi. Rihards guļ gultā un sirsnīgi raud: ''Gribu Kristianu. Nevarēšu bez Kristiana gulēt!''... Brāļi ir bijuši šķirti tikai vienu nedēļu, kad mēs ar Rihardu atradāmies bērnu slimnīcā. Neskatoties uz gada un 9 mēnešu starpību, man dažreiz šķiet, ka viņi ir kā nedalāmi dvīņi. To labi apstiprina arī šis gadījums. Taisni nedaudz bail sametās no tādas lielas pieķeršanās...  

Kaut kā gandrīz nedaudz skumji palika... 

Bet labāk uztaisiet saldējumu, kā nekā brīvdienas tuvojas! Re, mēs uztaisījām un atzinām par ļoti gardu. 


Recepte no tikko iznākušās Hemenga Vjāsa veģetāro ēdienu pavārgrāmatiņas.

Grāmatā šis ir mango saldējums, es izmantoju atkausētas  zemenes (jāsteidz notiesāt, cerams, ka drīz būs jaunas!) 

Vajadzēs- 

1) 1 glāzi zemenes (mango vai citus augļus),
2) 1 kārbu  kondensētā piena ar cukuru,
3) 2 l saldā krējuma,
4) 2 ēd.kar. rožūdens (var, protams, izlaist šo sastāvdaļu).

Es taisu no 500 ml saldā krējuma attiecīgi samazinot arī pārējo sastāvdaļu daudzumu. 

Daru tā-

Ar mikseri 4-5 minūtes kuļu zemenes, kondensēto pienu un saldo krējumu. 

Pievienoju rožūdeni. Lieku saldējumu noslēgtā traukā un receptē teikts- pārkaisa ar sasmalcinātām pistācijām. Mēs iztikām bez tām. Minēts, ka trauku uz nakti liek saldētavā. Es noturēju kādas stundas 7-8. 

Labu apetīti!

Priecīgas un mierīgas brīvās dienas! Kristians rīt dejos Salaspils pilsētas svētkos, man rīt nodarbība Otrā elpā... vai es teicu, ka darbīgā nedēļa jau beigusies? :)))))))


Komentāri

Diāna teica…
Ārprāts, cik garšīgi izskatās.
Vai nav jāmaisa, tas saldējums tā kā nenostājas tauki pa virsu, ūdens pa apakšu?

Par dārziņa beigšanu es Tevi labi saprotu, man arī tādas kosmiskas izjūtas, lai gan gluži ēra nenoslēdzas. Noslēgsies, kad visi mani tālākā nākotnē iecerētie bērni beigs dārziņu. :DDD
Aija Elliņa teica…
Man jau liekas, ka ka ar katra bērna bērnu dārziņa beigšanu beidzas kāda ēra, kaut tie bērni būtu kaut vai 5 :)))

Nē, Diāna, tici vai netici, nekas nav jāmaisa. Jāvelk tik pa laikam ārā un jāgaršo, kā jauka krēmīga masa top par jauku krēmīgi sasalušu masu...

Mani ''paņēma'' ne tikai brīnišķīgā garša, bet arī vieglā gatavošana :)
Irēna teica…
MMMMMMMM, neraugoties uz kādu miljonu kaloriju, izklausās ārkārtīgi labi!!!:) Laimīgā, Tev vēl saldētavā ogas!! Man tikai dažas dārzeņu paciņas...
Kur pērc rožūdeni? pati taisi?:):)
Aija Elliņa teica…
Nu šis saldējums guva atsaucību visos ģimenes locekļos, pat vīrs ēda, kas vispār neēd saldumus :)

Rožūdeni pirku tajā veikaliņā Pērses ielā, kas ir blakus Burdas salonam.
Anonīms teica…
ak Dievs, cik tas bija garšīgs, bet arī šodien nebija nemaz sliktāks, nespēju iedziļināties tajās sastāvdaļās, bet garšo brīnišķīgi, PALDIES.
Aija Elliņa teica…
Lūdzu lūdzu, nebija jau nekādas sevišķās sastāvdaļas, tikai smiltsērkšķis klāt :)
Inga teica…
Bilde ar puikām tik feina! :))) Par izlaidumu un Kristianu to teikumu varētu rakstīt arī es:)) Mūsmājās sākumskolas pabeigšana.Izlaidumu laiks... tas vienmēr gan priecīgs, gan arī mazliet skumjas raisošs. Skaista tradīcija bērnu dārzā! Varu iedomāties tās delverības:D audzinātājām ordenis par tādu uzdrošināšanos:))))
Saldējums kārdinošs, Daniels ieraudzīja Tavu recepti un tagad grib tādu pamēģināt mūsmājās. Šķiet, ka viņam ilgi nebūs jāpierunā:DD
Aija Elliņa teica…
Jā, nu audzinātājām patiešām katrai ordeni... vai prēmiju. Pašas gulējušas ''tādos ceļojumu maisos'' teica Kristians :)))))

Taisiet saldējumu, nepieklājīgi garšīgs! :)