Reičelas Kū sāļais klafuti


Man patīk pavārgrāmatas! Kā estētiska vērtība. Laikam tās ir ilgas pēc katra lasītāja saknēm- krāsainas bilžu grāmatas :). 

Līdz šim uzskatīju franču virtuvi par sev kaut ko pilnīgi nesaprotamu un svešu. Tikai kā bilžu grāmatu bibliotēkā paņēmu Reičelas Kū ''Mazo Parīzes virtuvi''. 


Tā mani pilnībā apbūra. Tik skaistas fotogrāfijas! Iedvesmojošs Reičelas dzīvesstāsts (slavenas Londonas dizaina koledžas absolvente pamet darbu prestižā modes uzņēmumā un dodas uz Parīzi, lai iestātos kulinārijas skolā :)). Un receptes! Patiešām vienkāršas un rosīties virtuvē aicinošas. Sapņot veicinošas. Ka arī mūsu platuma grādos būtu sastopams tāds draugu pulciņš ar kuru doties nesteidzīgā piknikā zaļumos, ar ēdienu un vīnu grozā... 

Nu labi, tad jau ķeramies pie receptes. 

Vajadzēs- 

1) 4 olas,
2) šķipsnu sāls,
3) 50 gr maltu mandeļu vai citu riekstu,
4) 2 ēdamkarotes miltu (man- viena),
5) 100 gr krējuma,
6) 100 gr piena,
7) kādus tomāta gabaliņus, rīvētu sieru u.c. pēc izvēles.

Darīju tā-

Gatavoju ēdienu 3 karstumizturīgos trauciņos (12 cm diametrā). Trauciņus nedaudz iesmērēju ar sviestu un to pārkaisīju ar rīvmaizi. Liku tajos sagrieztus tomātus un sarīvētu sieru. Pārlēju ar iepriekš sagatavoto masu
(olas sakultas ar šķipsnu sāls un pievienotas visas iepriekš minētās sastāvdaļas). 

Liku līdz 200 grādiem (grāmatā 180 grādi)  sakarsētā cepeškrāsnī uz aptuveni 20 minūtēm. 

Labu apetīti! 

Un kā man atkal iepatikās gatavot!  :) 





Komentāri

Irēna teica…
he, he, man jau liekas, ka Tev vienmēr patīk gatavot!
Aija Elliņa teica…
Dažreiz jau uznāk apnikums! :)
Baiba teica…
Labi sanāca! (Bez riekstiem)
Diāna teica…
O, Baiba pasteigusies, es tieši domāju - nez vai riekstus var izlaist vai aizstāt - nav man tādas mantas mājā. Izskatās lieliski, būs jāpalasa, ar ko klafuti atšķiras no quiche.
Aija Elliņa teica…
quiche laikam ir ar mīklas garoziņu, klafuti tādas nav, ir viendabīga massa. Par klafuti grāmatā teikts, ka tas ir sens deserts- parasti taisīts kā saldais ēdiens ar ķiršiem vai citiem augļiem, bet, ka franči pēdējā laikā to taisa arī sāļā variantā. Droši vien, ka riekstus var aizstāt ar miltiem, ja izlaidīsi, tad būs omlete :), bet mana izvēle taisīt šo ēdienu bija tieši tāpēc, ka tajā gandrīz nav miltu :).
Baiba teica…
Vēl man likās, ka skābo krējumu vajag mazāk vai aizstāt ar saldo krējumu - deva tādu skābenumu.
Anonīms teica…
vai, vai, izskatās llloti garšīgi
Antra teica…
Būs jāuztaisa sāļais. Obligāti! Saldais ir dievīgs, kāpēc gan lai tāds nebūtu sāļais? Es noteikti likšu DAUDZ siera :)
Aija Elliņa teica…
Tu man atkal ar savu saldo pamudini taisīt šo- sāļo! :) Darbojamies!