Ķirbja un šampinjonu zupa


Reiz šo recepti pamanīju žurnālā Ievas Virtuve, manu uzmanību tā piesaistīja ar ķirbja un šampinjonu salikumu. 

Sastāvdaļas-

1) receptē minēti 500 gr nomizota ķirbja. Man- aptuveni 250 gr liels trauciņš sasaldēta ķirbja biezeņa un aptuveni sauja kubiņos sagriezta sadēta ķirbja,
2) 1 sīpols,
3) 2 ķiploka daiviņas,
4) 1 kartupelis (man divi),
5) 200 gr konservēti zaļie zirnīši,
6) 400 gr šampinjoni (ņēmu nedaudz mazāk),
7) eļļa cepšanai,
8) 1 l sakņu buljona (man šoreiz vistas buljons).

Daru tā-

Es parasti sākot vārīt zupu, eļļā apcepu vairākas garšvielas- lauru lapas, kanēļa standziņu, pāris krustnagliņas, šķipsnu koriandra, kurkumas u.c. pēc noskaņojuma. Ja neesat pasākuši tā darīt, tad sāciet no šīs vietas- eļļā apcepu sasmalcinātu sīpolu. Lieku klāt sagrieztas sēnes, sasmalcinātu ķiploku, sagrieztu kartupeli (ja gatavojat ar svaigu ķirbi, tad apcepiet arī to). Pacepu īstu brīdi. Pārlieku katlā, apleju ar buljonu, pievienoju ķirbja biezeni un ķirbja gabaliņus. Vāru kādas minūtes 20. Pievienoju zaļos zirnīšus un pavāru vēl pāris minūtes. Pievienoju sāli pēc garšas. 

Kā izrādās, ķirbis sader arī kopā ar šampinjoniem! :) 

Labu apetīti!  



Komentāri

Irēna teica…
Jā, izklausās labi! Man šķiet, ka ķirbis ir tik demokrātisks, ka der kopā ar ļoti daudz ko:)
Anonīms teica…
izskatās jau varen jauka zupiņa, kāpēc garšvielas apcepi, tas kaut kas jauns
Aija Elliņa teica…
Nē, nav jauns, tā samācījos, lasot grāmatu ''Vēdiskā veģetārā pavārgrāmata'' un tā arī tagad daru jau kādu laiku.
SiStro teica…
Jā, labi der kopā ķirbis ar sēnēm - esmu izmēģinājusi gan gailenes, gan baravikas, gan šampinjonus - svaigus un marinētos!
Un pie viena paldies par maizes standziņu recepti, kas bildē redzamas blakus zupiņai - es izmēģināju - ļoti garšīgas!
Aija Elliņa teica…
Mmm, Sintija, ar gailenēm- sapnis! varu iedomāties (gailenes manas mīļākās sēnes) :)

Paldies, jauki, ka izdevās un garšoja maizīte.