Makaroni ar ķirbja un siera mērci


Te viena recepte, kas manu uzmanību piesaistīja ar ķirbja klātbūtni mērcē :). Sanāk tāds kā makaronu sacepums ar siera- ķirbja mērci. Oriģinālo recepti meklējiet šeit. Mana variācija ir šāda- 

Vajadzēs (daudzums pēc jūsu izvēles)-

1) makaronus (es lietoju pilngraudu, pirku lielveikalā IKI),
2) valriekstus,
3) ķirbja biezeni (to taisu daudz un uzglabāju saldētavā, sautējot ķirbi ar nelielu daudzumu ūdens vai pacepot ķirbi cepeškrāsnī un sablendējot),
4) kādu labi kūstošu sieru,
5) kādu cieto sieru,
6) pienu,
7) saldo krējumu,
8) pa pāris karotēm sviesta un miltu,
9) salviju- kaltētu un svaigu, ja ir pieejama.

Daru tā

Uzvāru makaronus, noleju ūdeni, lieku karstumizturīgā pannā. Taisu mērci- katliņā izkausēju ~ pāris karotes sviesta un apcepu tajā pāris karotes miltu (vai arī vienkārši miltus iejaucu aukstā pienā). Pievienoju aptuveni glāzi piena un saldā krējuma un sarīvētu viegli kūstošu sieru. Pievienoju ķirbja biezeni (daudzums pēc izvēles-cik gribat just ķirbja garšu). Visu pavāra, kamēr siers izkusis. Pasāla, pieber melnos maltos piparus un kādu tējkaroti sasmalcinātas, kaltētas salvijas. 

Makaronus pārber ar valriekstiem (var smalcināt, es to nedaru), lej virsū mērci un pārkaisa ar rīvētu cieto sieru.  Liek sakarsētā cepeškrāsnī un cep, kamēr siers izkusis. Pasniedzot, var uzbērt dažas svaigas salvijas lapiņas. Bet nelieciet tās, pirms cepšanas, kā to izdarīju es, tad jums būs pārkaisīts ar kaltētām lapiņām :). 

Labu apetīti! 


Komentāri

Sarkanā Biete teica…
Hmm, tas varētu viens no veidiem, kā manai lielajai meitai iemānīt ķirbi:) Siers un makaroni mums ir topā! Vai ķirbi ļoti var just Tavā sacepuma variantā?
Aija Elliņa teica…
Nē, es neko diži daudz nesajutu :), jo tam ķirbim, ko es pievienoju nav ļoti izteikta garša, tā, ka domāju, ka Tava meitiņa arī ēstu. Ķirbis jau pielāgojas citām garšām.
Irēna teica…
ķirbi vispār nevar sajust, ja nezina.. Viss ļoti garšīgi, tā laikam pat Muris domā, vai ne? :):)
Aija Elliņa teica…
Jā, Irēna, Murim garšoja makaroni :)
andrasballe teica…
šī izskatās super kārdinoša recepte + opcija makaronus padarīt veselīgākus :) es tik nesapratu - tie ķirbji Tev ir pavisam nedaudz vai viņi kaut kā ļoti sajaukušies ar sieru kopā.. jo lai kā es skatītos neredzu bildē neko pēc ķirbjiem..
Aija Elliņa teica…
Andra, ķirbji ir pilnīgā biezenītī sablendēti, šķirne no tiem gaišajiem ķirbjiem, sajaucoties ar siera mērci, tie pilnīgi nekā nav redzami :) Ja būtu kādos gabaliņos vai kā, tad jau būtu redzami :)