Antras šūšanas skola. 2.daļa

Tā, vispār jau... šodien laikam kaut kas notika arī ar manu šujmašīnu, ne tikai ar internetu. Bet mēģinu skatīties uz visu ar humoru. Interneta provaidera paskaidrojums, ka nav sakaru, jo viņa piecgadīgais dēls ''nosvilinājis aparatūru'' ir vien ko vērts!!! :)))

Bet nu labi, jauki, ka ir vecāki, kuriem ir dators ar tīmekļa pieslēgumu.

Tātad, lai būtu skaidrība, mana šujmašīna ir šāda-

Te būs manas šujmašīnas parasto dūrienu apzīmējumi.

Šādi ir dūrienu apzīmējumi elastīgiem audumiem.

Šodien nedaudz par pēdiņām, ar ko varēja piestrādāt lentīti vai sutažu pie auduma un ar kuru varēja lāpīt un izšūt.

Šodien Antras iedvesmota izmēģināju kā to dara, jāsaka, ka jāpiešaujas ir noteikti, bet nekas nav neizdarāms. Pieliekam šujmašīnai pēdiņu, ar kuru var piestrādāt audumam aukliņas, tievas lentītes utt. Pēdiņa domāta tieši kādu figurālu šujamdarbu veikšanai, nevis vienkārši taisni piešūt lentīti.

Diegu iever kā parasti, nošuj dažus zig zag (C parasto dūrienu režīmā) dūrienus un tad lentīti, kuru grib piestrādāt izver cauri caurumiņam. Es izvēru aukliņu.
Otra pēdiņa, ar kuras palīdzību var veikt līdzīgas lietas ir šī, tikai varbūt tā būs derīga diegu, dzijas pavedienu piešūšanai.

Darbības ir ļoti līdzīgas, tikai dzijas pavediens ir jāievieto caurumiņā, kas ir pēdiņas vidū un atkal šuj ar zig zag dūrienu figurālas lietas.

Pēdējā pēdiņa, kuras darbību gribēju parādīt šodien ir paredzēta lāpīšanai un izšūšanai. Raksturīgais tās darbībā ir tas, ka šujmašīna nevirza audumu uz priekšu pati, bet šuvēja dara to ar roku, tādējādi var viegli šūt turp un atpakaļ, uz sāniem utt. Manai šujmašīnai šī pēdiņa ir jāizmanto kopā ar šādu plastmasas detaļu, kas paceļ šujamo audumu uz augšu.

Es noteikti neizstāstīšu labāk par izšūšanu kā to darba profesionālis šajā mājas lapā. Un vēl man ļoti patīk, kā darbojas ar šo pēdiņu Alise Burke, man liekas, ka tas jau izskatās pēc lielās mākslas.

Secinājumi no visa iepriekšminētā ir šādi- nevajag baidīties no tām daudzajām pēdiņām, vajag tik skrūvēt klāt un darboties. Jo izstāstīt jau ir diezgan grūti, darbs visu parāda!

Otru lietu man pateica priekšā Antra, viņa teica, principā jau katrai mašīnai ir pamācība līdzi, vajag to sameklēt un tad daudz kas top skaidrs! Un tiešām, šodien tā izdarīju un daudzas lietas kļuva skaidrākas! :)))))) Šajā šujmašīnas grāmatiņas lapā redzam to pašu lentītes piestrādāšanu pie auduma, par kuru stāstīju, varbūt vien īgi tās pēdiņa ir modernāka, bet bildē viss ir redzams! :)

Citreiz par dekoratīvajiem dūrieniem- kur tos izmanto un kādos gadījumos, par pogcauruma veidošanu, pogas piešūšanu, rāvējslēdzēja piešūšanu...

Komentāri

Irēna teica…
ak Aija, bail padomāt, kādus brīnumus Tu tagad sāksi radīt... no tiesas priecājos,- mana vecā labā mašīnīte ar vienu parasto pēdiņu un meistars saka, ja likšu klāt citas, sabojāšu mašīnu... labi, kā ir ,tā dzīvosim..un šūsim ar rociņu..
Inese teica…
paldies, Aija :)
Tā arī ir - man arī ir Silver mašīnīte, tikai cits numuriņš :)

Pirmā dzirdēšana, ka S1 dūrieni ir elastīgiem audumiem - re, cik blonda esmu šūšanas lietās, jo domāju, ka tās tik smukumam vien :D
... un instrukciju esmu tik droši noglabājusi, ka nav ne mazākās nojausmas, kur to meklēt :(

Lāpāmā pēdiņa tiek lietota arī stepēšanai (tiem, kas ar pečvorku nodarbojas), to nu es tagad no tekstilmozaīkas meistarklasēm zinu :)
Aija Elliņa teica…
Bet zini, Irēna, tā jau ir, piemēram to pēdiņu, kas atloka un atšuj maliņu, tādu kā man tā ir, lietot nevar, vieglāk ir atlocīt, nogludināt un nošūt, tā, ka tur ir ļoti jāskatās, vai vispār ir racionāli ko tādu lietot...

Jā, Inese, ieej minētajā Alisas Burkes linkā, viņa tur tieši ar to nodarbojas, pečvorki sanāk vienkārši dievīgi! Man ļoti patīk! Tu arī tā izšūšanas pēdiņa ļoti labi redzama...

citu reizi būs arī par S1 dūrieniem mazliet...
Antra teica…
Nu bet tieši tā! Pie katras šujmašīnas ir grāmatiņa, kur ir izskaidroti visi dūrieni un visas pēdiņas kuras ir komplektā. Ja tādas gramatiņas nav, tad ir nopirkta tiešām slikta šūjmašīna pie tiešām slikta pārdevēja. :)))