Ziemassvētku krējuma liķieris

Zinu, ka kārtīgas saimnieces ir iejaukušas Ziemassvētku kēksu, 100 reizes jau apmaisījušas augļus ar brendiju tajā, saveidojušas eņģeļus (ak, cik tie Jums sanāk skaisti!) un sataisījušas Adventes vainagus... Man Ziemassvētku noskaņojums kaut kur kavējas... Zinu, ka pašai jārosās, lai tāds rastos, neviens jau uz paplātes neatnesīs! :) Laikam tie vīrusi man sākāpuši galvā, ka esmu tāda dīvaināka šogad...

Lai nu kā, gribu arī savu ieguldījumu Ziemassvētku noskaņā ienest- tādēļ šeit viens, manuprāt, ļoti garšīgs un svētkiem atbilstošs lielo cilvēku našķis- Ziemassvētku krējuma liķieris.

Vajadzēs-
1) 150 g saldā krējuma,
2) 150 g brendija vai viskija,
3) 1 tējkarote vanilīncukura,
4) 1 tējkarote šķīstošās kafijas pulvera,
5) 150 g cukura.


DARU TĀ

Uzkarsētā krējumā izšķīdina kafijas pulveri, cukuru, vanilīncukuru. Atdzesēju, pievienoju alkoholu un pamatīgi sakratu.

Priecīgu Ziemassvētku gaidīšanu! Un kur teikts, ka šo liķieri var dzert tikai Ziemassvētkos :))))))

Komentāri

Anonīms teica…
to liķierīti jāiztur vai var jau sākt
Aija Elliņa teica…
Nekāda dižā turēšana nav nepieciešama, lietot var drīz pēc izgatavošanas :)))))
Inese teica…
mmmm, kāda ņamma izskatās - nu dikti gribas izmēģināt!!!
Paldies :)
Aija Elliņa teica…
Izmēģini, Inese! Labs :))))

Paldies!
Diāna teica…
Es saprotu, uztaisa un gatavs. Bet vai var arī glabāt? Vai krējums nesaskābs? (Es atvainojos par stulbiem jautājumiem, bet es nekad neesmu dzērusi tādu mājas liķieri).
Un man vēl arī tālu līdz Ziemassvētku sajūtai, tas mēnesi ilgais pudiņš man laikam izpaliks, par vainagu arī neesmu domājusi, vajag drusku sniegu, nevis tādu brūnu pelēcību, lai noskaņotos.
Aija Elliņa teica…
Diāna, jāglabā ir ledusskapī, bet tas, man liekas, attiecas arī uz pirktajiem krējuma liķieriem... Atklāti sakot, mēnešiem nekad neesmu glabājusi :)))))), zināmu iemeslu dēļ :))). Visiem garšo, ilgi nemētājas pa ledusskapi :DDD

Jā, pelēcība nomāc, bet sola jau lielu salu bez maz vai uz nedēļas beigām... bet tad jau redzēs!
Anonīms teica…
Bet kā sanāktu, ja brendija vietā liktu melno balzāmu?
Aija Elliņa teica…
Anonīms, man liekas, ka te ir lielas variāciju iespējas- var brendija vietā balzāmu, var kafijas vietā, nezinu- kakao šķīstošo kaut vai... Kas nu kuram labāk garšo. Paldies par (balzāma) ideju!
melnaapantera teica…
Melnais kaķis aplaizījās :)) Izklausās nu ļoooti garšīgi...
Antra teica…
Es te atļaušos pakomentēt ;) Tā kā šis ir mans mīļākais dzēriens... Jāglabā ledusskapī. Pēc pāris dienām jau kļūst "ņetovarnijs" izskats... sadalās pa sastāvdaļām, bet nevajag uztraukties, vajag sakratīt un viss kārtībā. Ar balzāmu ir burvelīgs!!! Patīk labāk kā ar brendiju. Var taisīt ar viskiju, ar da jebko! Kafiju var nelikt, var kādu citu garšvielu vai vispār neko. Vajag tik experimentēt! Vai nav burvīga dāvana labākajai draudzenei? ;)
Anna teica…
Eu, tā tik ir ideja...Aizvakar krāmējos pa trauku skapi, atradu uz kāzām dāvinātas traki smalkas liķiera glāzes, kuras 12 gadus tā arī nav izmantotas...vēl nodomāju, ka nedzeram mēs mājās tādas lietas! Bet tagad laikam būs savādāk...:DDD Un par dāvināšanu kolēģei arī paldies- mums darbā "Slepeno draudziņu" spēle- noderēs noteikti!
Anonīms teica…
Liels paldies, Aija, par burvīgo recepti :) Es arī nekad neesmu liķierus taisījusi, bet nu šis izklausās varen labs :) Man precizējošs jautājums - kadā viņam ideālā nostāvēšanās kondīcija, lai dāvinātu uz Zsv? - attiecīgi cik dienas iepriekš tādu būtu vislabāk taisīt? Tagad jau vēl noteikti pa ātru..
Nespēju arī nepateikt, ka Jums tiešām ir talants veidot dažādus aprakstus par ēdienu receptēm vai rokdarbiem.. jo viss tik saprotami un lieliski uzrakstīts, ka nevar nepamēģināt, bet pamēģinot man vienmēr viss izdevies. :)
Anna
Aija Elliņa teica…
Ai nu man prieks, ka tik daudzām varbūt noderēs šī recepte!

Paldies par visiem labajiem komentāriem, melnapantera, Lantra!

Anna, noteikti vajag dzert no smalkām glāzēm, tas taču dzēriena vērtību ceļ vismaz uz pusi! Un vēl Ziemassvētku sveču gaismā! :) :)

Anonīms Anna, var taisīt kaut vai iepriekšējā dienā pirms dāvināšanas, nav vajadzīga nekāda dižā nostāvēšanās. Cik atceros, esmu pat steigā pirms viesībām taisījusi un arī nekas :DDDD
Man prieks, ka izmēģiniet receptes un, ka sanāk! Tas ir lielākais stimuls man darboties! :)
Anonīms teica…
jā par to stāstnieces talantu, vai nu no pedagoga laikiem, vai dabas dots - to ko tu izstāsti, nekad nevajag pārjautāt un tāpat arī ar klausīšanos, tas ie īīīīīpašš talants, kas piemīt retajam.
Lai liķieris vairo prieku šajā pelēkajā laikā!
Aija Elliņa teica…
Vai, Anonīms, es mulstu!
paldies liels! jā, vairāk prieka, noderētu! :)