Kaut kas no austrumiem?



Ar nolūku lieku nosaukumā jautājumu, jo nezinu šī saldā ēdiena izcelsmi. Recepte ir no žurnāla Škola Gastronoma Nr.21, 2010/09 un tur virsrakstā skaidri un gaiši rakstīts ''Басбуза''. Nogaršojot to, varu teikt, ka man stipri atgādina austrumu saldumus (kaut kas pa vidu starp kūku un cepumiņiem). Ja kāds zina, ko nozīmē šis dīvainais vārds, atrakstiet- kļūsim gudrākas visas kopā!

Vajadzēs:

1) 0,5 glāzes miltu,
2) 1,25 glāzes mannas,
3) 1,5 glāzes kokosriekstu skaidiņas,
4) 1 glāzi cukura (kā parasti, cukura daudzumu var variēt),
5) 100 g sviesta (man, kā vienmēr, sviests neatradās, pielēju vīnogu kauliņu eļļu),
6) 1 tējkaroti cepamā pulvera,
7) 0,5 glāzes piena.
Sīrupam-
1) 0,5 glāzes cukura,
2) 0,5 glāzes ūdens,
3) 1 ēdamkaroti citrona sulas (es pieliku vairāk).

DARU TĀ

Izkausēju sviestu. Pielieku miltus, mannu, kokosriekstu skaidiņas, cukuru, cepamo pulveri un pienu. Kārtīgi sajaucu.

Izlieku mīklu uz cepamās pannas diezgan plānā kārtā. Izlīdzinu. Receptē teikts- cept 35 minūtes 180 grādos. Es cepu karstākā plītī un īsāku laiku.

Sajaukt cukuru, ūdeni un citrona sulu, uzvārīt. Vārīt 7 minūtes. Ļaut atdzist.

Kad cepums gatavs, pārliet to ar sīrupu. Ļaut atdzist, sagriezt gabaliņos. Man tie sanāca 20.

Ar nesaldu tēju- vienkārši gardi! :) Bez tējas- vienkārši saldi! :))))

Nu re, paldies Antrai par informāciju, tagad varu padalīties ar Jums- basbuza ir arābu mannas pīrāgs ar kokosriekstu smaržu un citrona noti visam pa virsu! :))))
Vairāk informācijas var atrast šeit, arī milzums daudz recepšu!

Komentāri

Anonīms teica…
es pilnīgi redzu cik viņi ir saldi un garšīgi, kaut ko līdzīgu cep mc2
Diāna teica…
Jānopērk kokosa skaidiņas, sestdien pamēģināšu.
Aija Elliņa teica…
Noteikti pamēģini, Diāna! :) ņammm un daudz arī nevajag, jo saldi! :)
Diāna teica…
Ho ho ho "daudz nevajag". :D Mūsmājās daži ēd pa taisno nu cukurtrauka un vēl prasa klāt kaut ko saldu! Bet es uzreiz redzu, ka šis būs no tiem, kas aizies uz urrā un ko prasīs bieži, arī visas sastāvdaļas par to liecina - salds, trekns un kokosains. :)
Paldies par recepti!
Aija Elliņa teica…
:))))) Diāna, sasmīdināji! Es arī tādus pazīstu, kas ķeksē no cukurtrauka! :) Vai iet bieži pie ledusskapja ''tāpat paskatīties'', jo durvju plauktiņā stāv kondensētais piens ar cukuru :))))))
Antra teica…
Jā... austrumu saldumi ir saldummīļu paradīze! Nekas nevar būt saldāks par austrumu saldumiem! Būs notiekti jāpamēģina!
Madara teica…
mm, gardi. izmēģināju ;) vēl siti un provēju jau. dievīgi. paldies par foršo recepti. man tikai bija drusku izmaiņas. par cik kokosriekstu skaidas man bija kāda sauja ja labi, tad piebēru klāt zemesriekstus sīki saspiestus ar stampu. ļoti labi der un iet kopā :) vēlreiz paldies par ļoti vienkāršo, bet gardo recepti :)
Aija Elliņa teica…
Madara, man prieks, ka sanāca un garšo! :) Paturēsim prātā, ka arī šai receptei var pievienot savu jaunradi un šo to pamainīt! paldies Tev!
Diāna teica…
Es arī izcepu, laikam drusku par agru un par gaišu izņēmu, jo vidusdaļā sanāca ļoti drupani, un arī biju par biezu salikusi formā (man cepamā plāts bija aizņemta ar vistu), bet garšoja lieliski un aizgāja kā smērēts. Nākamreiz zināšu, ka tiešām jācep plāni un ka jāsagaida kārtīgi brūni, nevis tikai brūnas maliņas. Paldies par recepti!
Aija Elliņa teica…
Man prieks, ka vismaz labi garšoja. Visticamāk, ka tieši biezumā bija tā vaina, jo arī receptē žurnālā bija tāds riktīgi plāns tas ''cepumiņš'' :)
Daiga teica…
Man kauns, visi kaut ko cep! No saldumiem neko neesmu cepusi cepeškrāsnī savējiem... Labošos, paldies par jaukajām receptītēm, būs ar ko sākt :)
Aija Elliņa teica…
Paldies, Daiga!
Tur nav ko kaunēties, kamēr es strādāju Rīgā un katru dienu gāju kādam veikalam garām, kurā našķi tā vien aicināja, es arī vispār neko necepu. Kopš ir bērni, dzīvoju pa māju, našķus veikalā gandrīz vispār nepērkam- veikals nemaz tik tuvu nav, nauda ietaupās, zinu, kas našķim iekšā, ja pati cepu... nu kaut kā tā! :)
Šo vari pamēģināt izcept, manuprāt, ļoti vienkāršs un pieteikami interesants! :)