Gardie virtuves eksperimenti

Ai kā man patīk visādas jaunas lietiņas virtuvē! Laikam esmu mantojusi šo tieksmi uz jaunām ''spēļmantiņām'' no sava opas. Viņam bija velosipēds, kad tas vēl bija retums. Viņam bija televizors, tikko parādījies ražošanā, fotoaparāti, radiouztvērēji u.c. lietas, kādas nu varēja darbūt bijušajā Padomju savienībā.

Cik labi, ka tagad ir arī mazas un čaklas rociņas, kas gatavas palīdzēt jaunas ietaises izmēģināt!

Stāstu to nedaudz ar ironiju, jo runa ir par parastām mandeļu maļamajām dzirnaviņām, kuras RIMI izpārdošanā iegādājos par nepilniem 2 Ls (sākumcena bija aptuveni 8 Ls).

Tad nu vakar ar bērniem sapulcējāmies virtuvē un varējām sākt darbu!

Nemaz tik viegli negāja, jāpieliek zināms spēks, lai tiktu pie rezultāta!

Jāizšķir daži strīdi, ''kurš spiedīs un kurš griezīs'' :)))))).

Bet rezultāts mūs noteikti iepriecināja. Nebūs vairs jāaizstāj gardās receptēs sastāvdaļa ''mandeļu milti'' ar parastajiem- kviešu miltiem!


Bet īstenībā visa šī ņemšanās bija tādēļ, lai apmierinātu savu iegribu uztaisīt garšīgu mājas jogurtu. Paldies Anitai, no kuras bloga uzzināju, ka ir tāda ierīce, kas palīdz saraudzēt gardu jogurtu un paldies Antrai ar Kasparu, kas man tādu uzdāvināja (atkal jauna ''spēļmantiņa'')! :))))

Tātad, ņemam burciņu ar paštaisīto bezpiedevu jogurtu, pievienojam nedaudz kanēļa ar cukuru un kādu karoti malto mandeļu.

Ņammmmmm!

Komentāri

Irēna teica…
O, es pat nezināju, ka tādas mandeļu dzirnaviņas arī ir... izskatās labi
Aija Elliņa teica…
Nu re! es arī nezināju! :) Laba lieta!
Elīna Šimkus teica…
Ak...! Kur lai iegūst jogurta ieraugu, lai varētu pati mājās gatavot jogurtu?! Atceros kaut kad brīvvalsts sākumā mamma no kolēģes bija iemantojusi burciņu, tad nu mēs jogurtā varējām vannoties :)) Cik garšīgi bija ar ķiršu vai aveņu ievārījumu...mmm...!
Tagad labprāt pieradinātu kādu dzīvo jogurta baktēriju savā ledusskapī - hehe :))
Aija Elliņa teica…
Elīna, jogurta taisītāji jau savās diskusijās apspriež visādus variantus,kāds nu kuram labāk patīk, bet man ieteica, ka var nopirkt Aktivia bez piedevām + pieniņu un viss notiek! Es saprotu, ka jogurta ieraugs ir kaut kas dabiskāks un tuvāks tīram jogurtam, bet nu es domāju, ka ir gana labi tāpat, jo gala beigās jau vismaz neēdam tās piedevas un kartupeļu cietes, kas ir klāt pirktajam jogurtam, bet pievienojam ko paši zinam un pazīstam, kas tur ir iekšā- vai nu saldētas ogas no dārza, vai savus ievārījumus u.c. :)
Anonīms teica…
cik jūs esat mīļi un darbīgi cilvēciņi un kā jums viss izdodās kam ķeraties klāt, šodien nogaršoju žagariņus - izcili un jogurtiņu ar jaunajām piedevām - arī izcili um veselīgi.
oma, paldies
Aija Elliņa teica…
:)))) Mums ir vietējais degustators, kas neļaus samelot! :) Paldies, oma!
Zkss teica…
A kas ir tīrkultūra? Es līdz šim domāju, ka to var likt, lai taisītu jogurtu, kefīru? Mēs parasti salātos liekam.
Forša mandeļmašīna!Gan jau, ka cietus sierus arī var rīvēt?
Ilze Lipska teica…
Es ar tādu mandeļmašīnu gribu! :) lūk tā nu lieta - samalt mandeles un uztaisīt marcipānu manu darāmo lietu sarakstā stāv jau pārāk ilgu laiku!
Aija Elliņa teica…
Ilze, ātri uz tuvāko RIMI! :)))) Domāju, ka Gemosā droši vien arī šāda lieta ir, tik tur dorši vien krietni dārgāk, nekā par 2 Ls :)

Zkss, kad man nebija tas jogurta raudzētājs, es arī domāju, ka tīrkultūra ir īstā lieta, bet tad man draudzene pastāstīja, ka nekas nesanākot no tīrkultūras... Viņa pērk Daugavas izlejamo vai Aiviekstes bezpiedevu jogurtu, es pērku Aktivia bez piedevām...

O, laba doma, par tiem cietajiem sieriem, man tas nebija ienācis prātā! PAldies!
Ilze Lipska teica…
Arī mazajos RIMI var būt? tādos kā Juglas? Jāsūta kāds izlūkos. mēs ar bronhītiem 4 sienās sēžam.
Aija Elliņa teica…
Ai, Ilze, nu kas tas ir, manējais mazākais arī šodien ar temperatūru 39 nolikās... pilnīgi jau nav spēka vairs, 2 nedēļas vesels un atkal...
Zini, es gan pirku Zoom Rimi, tas laikam hipermārkets skaitās, laikam jāmeklē lielajos, varbūt Alfā...
Antra teica…
Bet protams, ka šitajās var malt gan sierus, gan riekstus! :) Es gan šīs dzirnaviņas vairāk zināju kā siera dzirnaviņas! :) Paldies par ideju malt mandeles! ;)
Bet ar tiem jogurtiem... tas ir vesels hobijs! Atrast labāko pienu... labāko jogurtu, tb dabīgāko! Jo no želatīna, kartupeļu cetes un palmu eļļas, un no kā tur vēl gatavotos jogurtus, nesanāk pārvērst par dabīgu mantu! Piemēram... veikalos nopērkamais svaigpiens tipa Mans piens un citi nu nekādi nesaiet jogurtā! Bet tādā dīvainā rūgušā masā.
Mēs būtu laimīgi, ja kāds varētu pateikt, kur var nopirkt dzīvo jogurta baktēriju! Lasot Krievijas saitus, visi piemin dzīvās baktērijas, gan jogurta, gan biezpiena un citu skābpiena produktu īstās dzīvās baktērijas.
Aija Elliņa teica…
Nu re, varbūt kāds arī atsauksies!
Zkss teica…
Hm, neesmu nekāds specis šajās lietās, bet izdzirdot vārdu baktērijas, atcerējos, ka brāļasieva alerģiskajam puikam pie zīdaiņu sojas piena lika baktērijas(bifido laikam), kuras bija mazās pudelītēs, nopērkamas aptiekās. Izskatījās kā sadrupināta rupjmaize stīdziņās.
Tad jau pievienojot jogurtam, var iegūt MODERNO- ar BIFIDO baktērijām :D

Oooo,šoķeni arī var rīvēt, mņammm.
Aija Elliņa teica…
Super, jo man dikti patīk visur pievienot rīvētu šoķi, bet nu tā rīvēšana ... :) tagad būs vieglāk! :)