Prosas biezputra ar kokosriekstu pienu

Pateicoties tam, ka rakstu blogu, esmu sākusi lietot produktus, kurus agrāk nekad nelietoju. Paldies Anitai, ka esmu sākusi aktīvi lietot ķirbi. Milzīgs pusķirbis, pārtapis ķirbja biezenī, kopš rudens ir jau notiesāts. Šodien pirmo reizi mūžā vārīju prosas putru. Par to paldies Ilzei, jo viņas blogā ir daudz pieminēta prosa.

Recepte no žurnāla Škola gastronoma Nr. 7, 04/2009.

Vajadzēs:

1) pusglāzi prosas,
2) 1,5 glāzes kokosriekstu pienu (domāju, ka derēs arī parastais),
3) 1 banānu,
4) 3-4 žāvētas aprikozes,
5) sāli, cukuru pēc garšas.

DARU TĀ

Prosu mazgāju, kamēr ūdens ir pilnīgi tīrs. Kokosriekstu pienu uzkarsēju, pievienoju prosu. Uzvāru un uz mazas uguntiņas vāru aptuveni pusstundu. Ik pa laikam apmaisu. Aprikozes apleju ar siltu ūdeni un paturu tajā 15 minūtes, tad smalki sagriežu. Sagriežu arī banānu.

Gatavai putrai pēc garšas pielieku cukuru un sāli, pievienoju aprikozes un banānu, apmaisu un putra gatava.

Labu apetīti!

Komentāri

Elīna Šimkus teica…
Aija, Tava šīsdienas recepte noteikti ir vienkārši SUPERŅAMMA :))
Man tik ļoti garšo prosas biezputra, bet šādā izpildījumā vēl neesmu mēģinājusi! Kādu dienu noteikti savārīšu!
Aija Elliņa teica…
Elīna, zini, man ļoti garšoja :). Jo līdz šim biju ēdusi prosas putru tikai guļot slimnīcā :) un tā nu gluži nebija nekāda labā kulināriskā pieredze! :) Pēc šīs putras esmu aizmirsusi, kā garšoja tās slimnīcas putras! :))))
Pamēģini gan!
Anonīms teica…
jā kaut ko līdzīgu esmu ļoti sen gatavojusi, tikai bez piedevām, tkai prosa, piens un cukurs un cepeškršnī, t'ds sacepums, arī bija garšīgi
oma
Aija Elliņa teica…
Jā, atceros, ka tādus taisīji, bet man ir tāda sajūta, ka es tos pat nepagaršoju... muļķe biju! :)
Anna teica…
Jā, prosas biezputras ir gardas un...man prosa asociējas ar sauli- redz' cik jokaini!
Aija Elliņa teica…
Anna, manuprāt, ļoti jauka asociācija!
Mans puika teica- garšīga putra, tikai bērnu dārzā sanāk dzeltenāka! :))) Teicu, ka nākamreiz lūkošu uztaisīt dzeltenāku :)))
Zkss teica…
Man arī ļoti garšo prosa. Mazākajam arī. Un draudzenei ar :)
Es prosu uzvāru un tad uzslēdzu vismazāko karstuma režīmu(man tāda strīpiņa), ļauju uzbriest prosai. Tad tā neizjūk un ir smukos apaļos graudiņos. Vēl atklājums-kukurūzas putraimi-ĻOTI dzeltena, salda putra sanāk.
Pēdējā laikā vairs nevāru auzu pārslas, četrgraudu putras, bet piegriežu žāvētus augļus(aprikozes, rozīnes, dateles, ananāsus, žāvētas plūmes, valriekstus) un apleju ar verdošu ūdeni, uzlieku šķivi, lai briest. Tad pielieku sviesta pikuci vai margarīnu, pieleju aukstu pienu, un katru rītu mums ir tādas brokastis ar mazo puiku.
Ilze Lipska teica…
Man vēl prosas putras nogaršošana ir priekšā. :)
Slimnīcā neatceros tādu, bērnudārzā neesmu gājusi, un mājās neviens prosu nekad nav gatavojis.
Aija Elliņa teica…
Zkss, varbūt arī tā ļoti dzeltenā putra, ko minēja manējais puišelis arī ir kukurūzas, ko dod bērnu dārzā :))))
Forša ideja brokastīm!

Pamēģini, Ilze, kādreiz, ir ok!
Ilze Lipska teica…
Aija, uzrakstīšu savā blogā par mūsu mīļākajām kukurūzas putrām! :)
Anonīms teica…
O, prosas putra arī mūsu mājās ir cieņā! :c) Tikai tā kā mans lielākais ēdājs ir tikai mazliet pāri gadiņam, tad gatavoju viņam visādas putras, kas ir pārslās + ļoti gardo kukurūzas putraimu putru, kura, ja vārīta pienā, man garšo vispār bez piedevām. Un, starp citu, prosas graudi arī ir pārslās. Pērku tādus Rimi. Ražoti Somijā "Myllun Paras" 400 g kartona kastītē ar tīģeri. Man arī ir aizspriedumi pret prosas graudu putrām, bet pārslas - garšo. :c)
Aija Elliņa teica…
O, super, būs noteikti jāpamēģina, jo man patīk pārslu putras, piemēram rīsu pārslas! Noteikti pamaklēšu, kad būšu RIMI
Antra teica…
Mjā... lasu un brīnos! Nu kur es tāda kur es tāda gadījos... Bērnibas traumas manī ir iedzinušas tik dziļas rētas, ka nekādi nevaru iedomāties sajūsmināties par prosas putru...
Aija Elliņa teica…
Ej nu! kas tad- bērnu dārzs vai?