Ātrā biešu zupa (garšīga) :)

Gribēju ielikt šo recepti blogā un sanāca smiekli, jo atcerējos vienu citātu no grāmatas ''Nekādu brīnumu. Vienkārši Ziņģīte. Pēc diviem gadiem''. Inese Ziņģīte ir kundze, kas māca uzturēt cilvēkus sevi labā formā, rīvējoties ar dvieļiem un esot nemitīgā kustībā un saskaņā ar dabu.

Smiekli sanāca, jo izrauti no konteksta šie vārdi skan nedaudz smieklīgi, bet īstenībā tajos ir zināma gudrība. Mana zupa arī šoreiz ir no iepriekš novārītiem dārzeņiem, tikai es to daru, ne tāpēc, lai ietu izklaidēties ar vīru :) (kur nu- darbadienas vakarā!), bet lai nozagtu laiku citām lietām, kas man svarīgas.

Vajadzēs-

1) bietes,
2) burkānus,
3) kartupeļus,
4) marinētu kabaci (var gurķīti),
5) kaltētu ingveru (pulverī, aizmirsu kā tas saucās- žāvēts, kaltēts?),
6) mārrutkus,
7) saldētas dilles, pētersīļus,
8) ''Anniņa'' garšvielu maisījumu (kas ir bez sāls),
9) ķiplociņu (daudzums pēc izvēles), sāli, piparus.

Zinu, ka vairums zupu tiek vārītas pirms tam apcepot eļļā burkānus, sīpoliņus utt.. Man gan šķiet, ka tā ir lieka laika tērēšana un nevajadzīgu kaloriju pievienošana zupai. Ja kāds saka, ka tā panākama labāka garša, varbūt! Es garšu cenšos variēt ar garšvielām. Bet tā ir tikai mana pieredze!

DARU TĀ

Nu lūk- sarīvēju iepriekš novārītas bietes, burkānus. Dārzeņus iepriekš vārot, nevajag pārvārīt pārāk mīkstus. Ielieku katliņā, ieleju ūdeni, lieku uz uguns. Sagriežu kartupeļus (arī iepriekš ar mizu vārītus) un sīki sagriežu marinētu kabaci no pagraba krājumiem. Pievienoju zupai. Kad zupa vārās, atliek pievienot ingveru, mārrutkus, sāli, piparus, garšvielas. Kad noņemu zupu no uguns, piespiežu caur ķiplokspiedi sasmalcinātu ķiploku, dilles un pētersīļus.

Tā es padaru bērnībā dziļi nīsto biešu zupu par sev patīkamu kulināru pasākumu! :))))

Komentāri

Anonīms teica…
tavā bērnībā tā tehnoloģija bija savādāka, bez visām daudzajām piedevām, man pašai viņa arī ne īpaši, bet kaut ko bija jāvāra, biete veselīga, dagad man garšo tīri labi, malacītis, puisīšiem garšoja, sevišķi Ričiņam
Aija Elliņa teica…
Ak šausmas, piedod, pēdējais teikums nekādi nebija pārmetums, ka māmiņai nesanāk biešu zupa! :))) Negaršoja man biete un viss! :) Ne zupā, ne salātos, nekā :)
Jā, Rihardam ļoti garšo :)
Inga teica…
Vajadzēs pamēģināt šādu - fikso variantu! :) Jo manējie ļoti labprāt ēd biešu zupu, izņemot mazo puiku, kuram šobrīd - es to neēdīšu, tas man negaršo, un to arī neēdīšu periods:D Paldies par ideju! :))
Inga teica…
Vajadzēs pamēģināt šādu - fikso variantu! :) Jo manējie ļoti labprāt ēd biešu zupu, izņemot mazo puiku, kuram šobrīd - es to neēdīšu, tas man negaršo, un to arī neēdīšu periods:D Paldies par ideju! :))
Aija Elliņa teica…
Ņem par labu, Inga! Varbūt pāries tas periods, jo manējiem mainās... līdz šim zināju, ka lielākais puika ir baigais biešu fans... tagad sēž pie zupas, knapi knibinās, toties mazais ēd kā lielu gardumu :) :)
Sixspārne teica…
Mans vakaru slinkums izpaužas tā - ja ieplānota biešu zupa, bietes un burkānus nomizoju, iedodu vīram tos sarīvēt (zaļus!), tikmēr samizoju un sagriežu kartupeļus, atrodu kādu gaļiņu, un tad visu lieku katlā un stundu vāru (protams, pievienoju garšvielas, sāli u.c.). Bet kamēr zupa top, es sēžu uz adatām. :D
Aija Elliņa teica…
Sixspārne, labais variants! :) Šāds man arī riktīgi labi patīk!
Anonīms teica…
Burkānus apcep eļļā vai sviestiņā ne tikai lai labāka garšā, bet lai A vitamīns saglabātos, jo tas organismā uzsūcās ir tikai ar taukvielām.
PAldies par receptīti :)