Cepumi ar žāvētām aprikozēm (vai dzērvenēm) un jogurtu

Jau agrāk minēju, ka svētki mūsu mājā nenorimst arī pēc visu oficiālu svētku nosvinēšanas. Šodien kārta Rihardam svinēt vārda dienu!

Diemžēl vārda dienas svinībās piedalās arī kāds vīruss, kas piesities Rihardam, bet neko nevar darīt, tā jau mūsu ziemās iet...

Toties gaviļnieks šorīt jūtas gana možs, lai palīdzētu tapt gardiem cepumiem. Faktiski viņš viens arī visu izdara, es tikai lasu recepti un iemūžinu tapšanas gaitu (ak es laimīgā!) :))))

Ņemam talkā kārtējo žurnāla Škola gastronoma numuru (Nr.20, 2010/10).

Vajadzēs-
1) 1,5 glāzes miltu,
2) 1 glāzi auzu pārslu (ņemu pilngraudu, ne ātri vārāmās),
3) 1 tējk. cepamā pulvera,
4) pusglāzi cukura,
5) 1 glāzi sagrieztu žāvētu aprikožu (es lieku žāvētas lielogu dzērvenes),
6) 0,75 glāzes bezpiedevu jogurta,
7) 3 ēdamkarotes eļļas (es lieku vīnogu kauliņu eļļu).

DARA TĀ

Sajauc miltus un cepamo pulveri.

Pievieno auzu pārslas, cukuru un aprikozes vai dzērvenes.

Pievieno jogurtu un eļļu.

Sanāk diezgan bieza mīkla.

No mīklas ar slapjām rokām veido apaļas bumbiņas. Liek uz pannas, kas izklāta ar cepampapīru.

Mazliet ar dakšiņu pieplacina mīklu, lai sanāk cepumiņu forma.

Mums sanāk 18 cepumiņi. Cepam uzkarsētā cepeškrāsnī 20 minūtes, 190 grādos (receptē minēts tā, man kā parasti ir karstāka plīts).

Lai labi garšo! Mums garšoja.

Šie laikam kļūs par pēdējā laika maniem mīļākajiem cepumiem! :) Man patīk līdzsvars starp parastajiem miltiem un auzu pārslām! Tāpat kā arābu mannas pīrāgā, nav izmantotas arī olas, ja kāds tās nelieto, tad droši var cept šos cepumiņus.

Komentāri

Irēna teica…
laimīgās sievietes, kam tik daudz vīriešu mājās, ka pat piedalās virtuves darbos:)) zini, tas vīruss gribēja tikt pie garšīgiem cepumiem... laikam arī pamēģināšu
Aija Elliņa teica…
Pamēģini gan! man liekas, ka tie arī ir vieni no vienkāršāk gatavojamajiem cepumiem! :)
Anonīms teica…
Tiešām garšīgi cepumiņi, laikam tāpēc , ka Ričiņš sagatavoja mīklu.
Paldies jums čaklīši
oma
Antra teica…
Nē nu ko lai saka- ak Tu laimīgā! :)) Gaviļnieks- slimnieks pats gatavo našķus :)
Bet vai Tu pati gatavotu? Tur taču mīkla līp pie rokām :D :D :D
Inese teica…
...un šitā pašu gaviļnieku nostrādināji!!!
Starp citu, manam dēlam arī šodien vārda diena (tikai viņam tā ir viena no trim gadā :D - tā kā viņš mums pilnā vārdā ir Lūkass Rihards, tad 18.oktobrī svinam Lūkasus, kas kalendārā aiz oficiālās strīpas palicis, 7.februārī kārta Rihardiem, bet 22.maijā svinam kalendārā neierakstīto vārdu dienu, jo "Lūkass" taču kalendārā nav ierakstīts :) - tā mēs pa pilnu programmu svinamies)
Aija Elliņa teica…
Antra, noteikti gatavotu, jo šī ir saprāta robežās gar rokām līpošā mīkla! D )))

Inese, malači, labs risinājums! Klau, jāiesaka Kristianam arī 2 reizes svinēt, jo viņam ir ar īso A, bet kalendārā ar garo Ā Kristiāniem vārda diena! :)))
Aija Elliņa teica…
Un sveiciens Lūkasam Rihardam vienā no 3 vārda dienām! :)
Inese teica…
paldies :), nu jau gaviļnieks čuč, rīt noteikti nodošu sveicienu :)))

Skaties, ka otrs brālis nepaliek greizsirdīgs, ka viņam tik viena vārda diena gadā. Es meitiņai ar otru vārdiņu esmu iedevusi ne-kalendāra variācijā, tāpēc man abi bērni ir ar 2 vārdiem un vēl 22.maiju kā svinamo dienu :D
Aija Elliņa teica…
Jā, svētku jau laikam nekad nevar būt par daudz! :)
Anonīms teica…
Šie tiešām liekas labi cepumiņi! Bet - ja kviešu miltus aizvietotu ar auzu miltiem?? Tad būtu veselīguma kalngals!
Aija Elliņa teica…
Jā, Anonīms, noteikti arī tā var izmēģināt! :)
Anonīms teica…
Paldies par recepti. Izmēģināju. Sanāca garšīgi. Vienīgi es mums kā lieliem saldummīļiem taisīju 2 porcijas. :c) Liku klāt to, kas bija mājās - vienai porcijai žāvētas aprikozes (mazāk, kā minēts receptē, bet arī tas man likās pietiekami), otrai - zemenes. Ņamm! :cP
Aija Elliņa teica…
Vai, cik jauki, prieks dzirdēt! ... un ar zemenēm- mmm, tas gan noteikti bija garšīgi! :)