Par un ap dūraiņiem

Pēdējā laikā esmu pārņemta ar domu, ka jāpaplašina savas ''daiļrades'' robežas un jāsāk veidot skaistus dūraiņus :). Esmu saņēmusi arī dažus jautājumus no manu pirkstaiņu jaunajiem saimniekiem, vai nebūs pieejami dūraiņi? Tos adīt māku, ļoti cienu latviešu tradicionālos, skaistos un rakstainos... Bet gribās kaut ko mūsdienīgāku!

Esmu pat ietekmējusies no reklāmas un pasūtījusi interneta grāmatnīcā http://www.jr.lv/ jaunu grāmatu

Reklāma sola, ka ''grāmatā piedāvātā jaunā adīšanas tehnika četros soļos padarīs darbu ievērojami vienkāršāku''. Un kurš gan negrib savu dzīvi un darbu padarīt vienkāršāku! :)

Kamēr gaidu jauno grāmatu, uznāca vēlēšanās nedaudz pārveidot un izskaistināt vecos pagājušā gada dūrainīšus. Pie viena vēlos izmēģināt kādu internetā noskatītu interesantu tamborētu elementu, kas bija nosaukts Tamborēti apļi.

Vajadzēs-

1) dūraiņus,
2) piemērotu dziju (pievienoju dūraiņu dzijai atbilstošas krāsas mohēras pavedienu),
3) tamboradatu,
4) fliterus,
5) šujamo adatu, diegu.

DARU TĀ

Iztamborēju 19 gaisa cilpiņas, kuras savienoju aplītī ar savienojuma stabiņu. Nākamajā rindiņā tamborēju garos stabiņus ar vienu apmetumu. Iegūstu šādu aplīti.


Vēlreiz tamborēju 19 gaisa cilpiņas, kuras it kā izveru cauri jau gatavajam aplītim un savienoju kopā ar savienojuma stabiņu.


Atkal adu nākamo rindiņu ar garajiem stabiņiem ar vienu apmetumu. Varētu atstāt kā ir-

bet vajag savu dzīvi sarežģīt vēl vairāk, tādēļ atkal sakrustoju izadītās 19 gaisa cilpiņas nu jau ar diviem apļiem un uztamborēju vēl arī trešo.

Pa virsu uzšuju nedaudz fliterus, tā, lai neaizēno tamborēto motīvu. Nu gan vairs neko negribu darīt! :)

Vīrs atnāk no darba un novērtē, ka esot sanākuši ķeltu motīvi. Lai nu būtu! :)

Komentāri

Anna teica…
Jauki dūrainīši- man gan šī cimdu pasaule ir pilnīgi nepazīstama; apskatīju šo grāmatu grāmatnīcā, bet vairāk uzmanības tomēr piesaistīja grāmatiņa par zeķu tamborēšanu...
Diāna teica…
Jā, ļoti, ļoti skaisti!!!
Man dūraiņi stāv priekšā kā liels milzu lempis, jo savā mūžā nevienus laikam neesmu uzadījusi - man vajag dubultos dūraiņus bērniem. Esmu uzadījusi vismaz desmit pirkstaiņus, tā ka princips noteikti nevarētu būt grūtāks, bet dubultie dūraiņi mani biedē. Un tā grāmata tagad ļoti ieintriģēja, kad saņemsi, uzraksti, vai bija vērts un kā Tev patīk.
Aija Elliņa teica…
Jā, Anna, ja būtu iespēja nopirkt visas jaunās grāmatas un izmēģināt visus jaunumus! :) :) Tad gan būtu ideālā pasaule, es noteikti gribētu pamēģināt tamborēt zeķītes! :)

Diāna, man jau liekas, ka tas, kas prot adīt pirkstaiņus, ir pilnīgi gatavs arī dūraiņu adīšanai! :) :)

Noteikti pastāstīšu par grāmatu. Ceru, ka šodien pastnieks atnesīs!

Starp citu, vakar kaut kur redzēju ļoti uzskatāmu dubulto dūraiņu adīšanas pamācību, ka tik ne www.musturs.lv...
Anonīms teica…
neziņu kā tur ar ķeltu rakstiem, bet šie aplīsi ļori izrotāja cimdiņus un tos ļoti gribētos izmantot arī citos rotājumos(džemperos, jakās, pilna galva ar idejām), PALDIES
oma
Aija Elliņa teica…
Oma, sāc rotāt, ja ir pilna galva ar idejām!!! :)
Vispār internetā bija 4 aplīši kopā, arī labi izskatījās!