Drīzāk idejas, ne receptes...

Iedvesmojusies no Anitas bloga receptēm, un savas iekšējās apņemšanās dzīvot veselīgāk iespaidota, sataisīju sev sausās brokastis. Izdevās vienkārši brīnišķīgi.

Kad gatavoju dzimšanas dienas gardumus, tad gribēju uztaisīt arī pa kādam veselīgākam našķim. Tad darīju tā- ņēmu savas jaunizgatavotās sausās brokastis, pievienoju nedaudz sviesta un nedaudz iebiezinātā piena ar cukuru un apelsīnu sukādes. Uzmanīgi samaisīju un taisīju mazas bumbiņas. Izdevās!

Otra lietu pamēģināju tādēļ, ka man šobrīd ir kama miltu lietošanas periods. Tādi man uznāk ik pa brīdim. Ja kāds nezin, kama milti ir ''rupji maltu un grauzdētu rudzu, miežu, kviešu un zirņu graudu maisījums'', kā vēsta uzraksts uz paciņas. Un vēl tas ir tāds kā igauņu nacionālais ēdiens.

Tātad, gribēju uzzināt, ko paši igauņi gatavo no kama miltiem. Googlē ierakstīju ''kamajahu'' un sākās meklējumi igauniski rakstošajās kulinārajās lapās. Ņemot talkā google tulkotāju un pārmējusies līdz ārprātam par briesmīgo tulkojumu, sameklēju daudz un dažādas receptes. Meklēju pārsvarā divās mājās lapās http://www.nami-nami.ee/ un http://www.ajakirikook.ee/ :)))). Un secinājums viens- igauņi kama miltus lieto gan pie miltu ēdieniem- piemēram plānajās pankūkas daļu miltu aizstāj ar kama miltiem, cep cepumus, gan ļoti daudz tos izmanto arī saldo ēdienu gatavošanā- atradu pat trifeles ar maskarpones siera, cukura un kama miltu pildījumu, atradu neskaitāmus krēmus no saldā krējuma, jogurta u.c. ar kama miltu piedevu un augļiem.

Šoreiz vēl neko nesagatavoju tieši no igauņu receptēm ņemtu, bet pielāgoju savām vajadzībām- uzvārīju ķiršu biezo ķīseli no saldētiem ķiršiem, cukura, ūdens un kartupeļu miltiem. Saberzu vājpiena biezpienu ar cukuru, sakūlu saldo krējumu. Uzmanīgi visu samaisīju kopā un pievienoju kama miltus. Ne pārāk daudz, bet, lai justu. Man garšoja, viesi arī likās apmierināti!

Komentāri

Irēna teica…
paldies par info! noteikti kaut kas jāpamēģina... es taisni nevaru- jūs te visas publicējat tik daudz interesantu recepsu, nu nespēju pat 1/3 izmēģināt, lai gan gribētos...
Aija Elliņa teica…
:) :) man liekas, ka neviens nevar pat 1/3 no visa pamēģināt, jo tiešām recepšu ir daudz un visas tik interesantas! :)
Anonīms teica…
Mans darba kolēģis, kurš dzīvo tā tuvāk Igaunijai (Valmierā) reiz gribēja mūs iepazīstināt ar Kamu. Viņš to glāzē vienkārši sajauca ar kefīru. Veidojās tāda šķidra putriņa. Es gan neteiktu, ka man ļoti garšoja, bet viņš teica, ka esot veselīgi. :c)
Bet Tevis minētās iespējas liekas gardas. Paldies! :c)
Aija Elliņa teica…
Jā, tas variants ar kefīru arī parasti tiek drukāts uz paciņas kā ieteikums, kā produktu lietot... :) Es drīzāk jauktu bezpiedevu jogurtā ar kādu nelielu piešpricīti no ievārījuma burciņas... bet esmu saldummīle :))))
Man patīk tieši tā grauzdējuma garša. Bet liekas, ka piekritēji un noliedzēji varētu dalīties tieši pusi uz pusi :)
Anonīms teica…
jā varu apliecināt, ka saldais ar kama miltiem bija izcils, arī bikšules ir itin jaukas, ļoti labi materiāli no tām humpalas biksēm, tā kā samts, malacis par izdomu un modeli.
oma
Anita teica…
o, cik interesanti- tieši pirms dažām dienām veikalā skatījos uz šiem miltiem un domāju- vajag iepazīties:)
Man ļoti patīk Tavas auzu bumbiņas. Es te taisīju graugu batoniņus, tie galīgi nesanāca (izjuka), tāpēc man ir milzīgs daudzums granolas:))
Aija Elliņa teica…
Anita, es sākumā sataisīju desiņu un domāju, kad sacietēs, tad sagriezīšu gabaliņos, bet juka ārā un tad es sataisīju bumbiņas- riktīgi ar rokām saviļāju un redzi, viss ok! Tā, ka laikam jātaisa atsevišķus našķīšus...