No svētku galdiem pie kaut kā piezemētāka



Te viena recepte cilvēkiem, kam garšo kartupeļi, bet apnikuši tie parastās formās- kā vārīti, vai cepti vai apcepti... Un tā kā man kartupelis garšo vai nu ar mizām vārīts, vai nu jo tālāk no sava pirmsākuma, jo labāk, tad šī recepte man īsti pie sirds!

No žurnāla ''Vkusno i prosto'' Nr 4/2010.

Receptē norādītie produktu daudzumi-

1) 300 gr gaļas,
2) sīpoliņš, sāls, pipari,
3) 2 olas,
4) 500-600 gr kartupeļi,
5) eļļa cepšanai.

ES DARU TĀ

Es parasti tik vienkāršiem ēdieniem mērvienības neievēroju- šoreiz man bija palicis mazs maltās gaļas pikucītis, apmēram trim kartupeļu kotletītēm. Nomizoju 5 kartupeļus un izlaidu caur sulu spiedi. Kādēļ tā? Jo sulu spiedē tikko bija spiesta burkānu sula un negribējās vēl smērēt arī virtuves kombainu. Kā jau vienreiz rakstīju- nespēju ar rokām rīvēt kartupeļus, piedodiet! :)))))

Šādam mazam apjomam izmantoju tikai vienu oliņu.

Tātad, gaļu sajaucu ar sāli, pipariem, pusi oliņas (vai sk.receptē norādītos daudzumus), nedaudz sīpoliņa.

Kartupeļu masai piebēru sāli un pieliku otru pusi oliņas un pielēju nedaudz (kartupeļu) sulas klāt. Ja rīvējat ar rokām vai kombainā, tad tieši otrādi- mazliet nospiediet sulu un nolejiet nost.

Sataisīju mazas kotletītes no gaļas un aplipināju atkārt kartupeļu masu. Tā ir ļoti mīksta un diezgan šķidra, bet ļoti labi turas kopā un ļaujas lipināties apkārt gaļai.

Uzkarsētā pannā kartupeļu kotletītes apcepu uz lielākas uguns, tad nogriezu mazāku uguni, uzliku vāku un pacepu vēl kādas minūtes 10-15, lai gaļa nepaliktu jēla.

Protams, ka kartupeļu masā var pildīt arī sieru, sēnes un visu, kas ienāk prātā! Es varētu ēst arī bez nekā.

Labu apetīti!

Komentāri

Baiba teica…
Vīrs kaut ko līdzīgu dēvē par Žemaitijas plācenīšiem un sapņo, kad taisīšu:) Tikai, cik saprotu, lietuvieši izmanto masu no vārītiem kartupeļiem un iekšā liek jau gatavu gaļu. Vienreiz mēģināju, sanāca baigā putra...
Aija Elliņa teica…
Baiba, es dažas dienas atpakaļ pamēģināju šo recepti ar lielām bailēm, jo man arī liekas- kartupeļi izjuks, gaļa neizcepsies un tamlīdzīgi... Bet tiešām sanāca un šodien atkārtoju- viss ir ok!

Un manā variantā, kad rīvēju caur suluspiedi :))), tā masa tieši tāda kā vārīta uin saberzta arī sanāca!

Zini kā es mēģināju pirmo reizi? paņēmu mazu gabaliņu no gaļas, kad cepu kotletes, nomizoju 2 kartupelīšus un izprovēju! :))) Ja arī nesanāktu, neraudātu! :)
Anonīms teica…
nu šis piezemētākais arī ir kaut kas foršš, nogaršoju, varu apliecināt ar pilnu atbildību - ļoti garšīgs un skaisti izskatās, bet man tas ir pardaudz sarežģīti...
oma
Aija Elliņa teica…
Oma, recepte no žurnāla Vkusno i prosto :)))))kas tur var būt sarežģīts? :))))))
Elīna teica…
šitie man arī garšotu pat labāk par kartupeļu pankūkām. Bet mani arī biedē tas, ka var sanākt putra...
Aija Elliņa teica…
Elīna, nesanāks putriņa, paskaties bildē! :)))))
Antra teica…
Šitie ir slinkie cepelni! ;) Tāpat kā var taisīt slinkos kāpostu tītieņus. Tagad zinu, kas man būs vakariņās, ņemot vēra, ka esmu šon mājās :D
Aija Elliņa teica…
nu lai labi garšo slinkie cepelīni vakariņās! :)