Man ir jauna mantiņa, jeb- kas neriskē, neēd ķirbju maizi!

Sākšu ar to, ka man tiešām ir jauna mantiņa- maizes cepamā krāsniņa! :) Esmu ļoti laimīga par to... Jau labu laiku cenšos apgūt veikalā nopērkamu lietu gatavošanu mājās- šoreiz kārta maizes cepšanai. Mani tiešām reāli biedē uz dažas labas maizes iepakojuma izlasāmais E vielu daudzums. Un arī tas, ka mājas maizi bērni apēd pa šķēlei, bet pirkto var apēst teju 5... Acīmredzot, kaut kas ar to sastāvu nav riktīgi vai arī maksājam par miltiem, svaigu gaisu un E vielām...

Šoreiz cepu Ķirbju maizi. Recepti var paskatīties šeit. Daudz un interesantas lietas maizes cepējiem iesācējiem ir atrodamas mājas lapā http://www.maizesmasina.lv/ Vīrs gan teica, ka normāli cilvēki sākumā iemācoties cept pavisam vienkāršas lietas no pamatreceptēm :))), bet man tā nesanāk. Pamatreceptes mani praktiski neinteresē :D. Vēl jo vairāk, mamma atveda no draudzenes, kas dzīvo Doles salā, fantastisku ķirbīti, gandrīz pilnīgi oranžu mīkstumiņu un tas man, protams, bija jāliek lietā. Tapa arī ķirbja biezeņa krājumi.

Tā nu mans otrais maizes kukulis, cepts maizes krāsniņā ir tapis. Atlasītas vēl daudz un dažādas dīvainas receptes, piemēram, Ķiploku maize ar zilo sieru vai Maize ar griķiem un klijām... :) Nu gan jau tikšu arī līdz pamatreceptēm! :D

Komentāri

Jūlija teica…
Maizīte izskatās fantastiska!
Apsveicu, ar jauno mantiņu! :)
Es vēlējos šo brīnumu jau labu laiku, bet tad padomāju un izlēmu, ka varu tak visu to pašu izcept cepeškrāsnī un ņemot vērā to, ka man galīgi vairs nav atlicis mājās brīvas vietas, kur novietot vēl kādas uzpariktes, tad nu cepu maizīti pagaidām tā... :)
Elīna Šimkus teica…
Šis patiešām ir fantastisks ieguvums! Apsveicu :)) Un ķirbju maizīte izskatās tik ņammīga!
Es Oslo arī ļoti labprāt cepu maizīti pati! Šeit tā lieta ir ļoooooti populāra! Man gan nav īpašas maizes krāsns, tāpēc izlīdzos ar parasto cepeškrāsni, bet rezultāts tāpat labs :))
Zkss teica…
Apsveicu:))
Kad es sāku pati cept maizi, tad arī tieši tādu pašu motīvu vadīta. Vienkārši šokējoši, ka parastā maizē ir dafiga visādu E!!!!
Tagad pastāsti, kas Tev par marku un modeli. (Es arī jau labu laiciņu taisos rakstīt slavas odu savam Kenim(Kenwood BM250)....)
Inga teica…
Kārdinoši jauks, omulīgs kukulītis Tev sanācis!:))) Šī mantiņa, man šķiet, ir viens no labas veselības garantiem! Jo maizi jau ēdam katru dienu!
Mūsmājās gan tā vēl nav ienākusi, bet gan jau - kad pienāks īstais laiks būs klāt!
Lai Tev daudz feinu recepšu ko izmēģināt un zeltaini kārdinošu kukulīšu ar ko cienāt savējos un draugus! :))))
Aija Elliņa teica…
Paldies, paldies, nodošu sveicienu un novēlēšu ilgu mūžu maizes krāsnij no Jums visām :D

Oi, meitenes, es jau arī cepu cepeškrāsnī līdz šim, bet man tā ir tik promitīva un ''stulba'', nu pilnīgi jāsēž klāt un jāvaktē, lai viss izdotos, pārāk daudz pūļu un uzmanības tas prasīja no manis... bet nu, protams, mazās bulciņas, kas patīk bērniem jau tāpat cepšu arī cepeškrāsnī.

Zkss, man pilnīgi pavisam vienkāršais Bomann BBA 5002 CB, bet nu graudus pati varu piebērt un smalkmaizītes un makaronus diez vai cepšu tādā krāsnī... Ja nu dikti piešaušu roku un palikšu bagāta, tad pirkšu kaut ko gudrāku! Parastās lietas visas dara- atlikto cepšanu dara, ātro, superātro un superātro II dara, pilngraudu, saldās maizes, parastās cep... ko vairāk vajag. Ā, nu džemus arī vāra! :)
Anonīms teica…
nu brīnumjauks kukulītis sanācis, vakar jau nodegustēju, tikai citu recepti, arī begala garšīgs, labu apetīti mazajām mutītēm.
Aija Elliņa teica…
Pat nosmējos par ''makaronu cepšanu'' krāsnī :D
Irēna teica…
Es domāju, ka Tavs vīrs ar laiku ņems savus vārdus atpakaļ, kad būs novērtējis Tavas radošās aktivitātes maizes cepšanā..:))
Antra teica…
Nu tad apsveicu beidzot Tevi ar šo brīnumneatsveramo palīgu virtuvē!!! Saku kā ir... jau 2,5 gadus esmu kopā savu krāsniņu un vairs dzīvi nevaru iedomāties bez savas maizes! :) Un gan jau izmēģināsi arī ko citu, ne tikai maizi cept. Cik superīgi, kad gribās kādu plācmaizi vai pīrāgus un nav pašai jāņemās ap mīklas mīcīšnu! Un šis kukulītis izskatās brīngards, lai arī... no ķirbjiem... pat es pagaršotu :D :D :D
Aija Elliņa teica…
Antra, noteikti vajadzētu arī Tev pagaršot! Ķirbis manā mājā no lamu vārda pārvērties par topa produktu... un tikai tāpēc, ka atmetu savus stulbos aizspriedumus un vienreiz pamēģināju ķirbja pankūkas! :)
Biene teica…
Apsveicu ar jauno mantiņu!Lai ilgi kalpo un garšīgi baro!Kādreiz varētu padalīties ar receptēm , kuras īpaši mīļas.Mums tādas ir!
es pirms 2 mēnešiem tiku pie maizes mašīnas. visiem aktuālais bija jautājums, vai neapniks. bet vismaz pašlaik ir tā, ka roka neceļas pirkt veikala maizi. iespēja ēst tādu maizi, kā gribas, joprojām liek darbināt mašīnīti ik pārdienas
Aija Elliņa teica…
Jā, Biene, noteikti, tās receptes, kas iekļūs Aijas lietās noteikti arī būs tās mīļākās! :) Pat speciāli uztaisīju etiķeti Maizes mašīna :D

Elīna, es domāju, ka tas ir ļoti jauki un, manuprāt, labas un praktiskas lietas neapnīk! :)
Zkss teica…
O-Tev riktīgi forša krāsne!
Piekrītu Lantrai par to pīrāgu mīklu :DDD Beidzot es pīrāgus cepu ar lielu prieku un mīlestību, jo nav mīkla jamīca un jāmocās ar uzraudzēšanu!!! Arī saldās maizes ar rozīnēm ir super!
Un Tavs kukulis izskatās ļoti kārdinoši-skatos un pilnīgi jūtu kā smaržo, kā siltai rikai sviests izkūst....mņammm
Aija Elliņa teica…
Vai, cik garšīgi uzrakstīji Zkss! Un kā vēl visa māja smaržoja pēc kanēļa, kad cepu!!! :)))))
Zane teica…
Nu šī manta virtuvē patiešām ir ļoti noderīga...tas ir arī mans mazais sapnītis, kādreiz tādu dabūt.
Aija, maizīte tev sanākusi ļoti garšīga, tā vismaz izskatās un vispār man interesanti, kā nez garšo ķirbju maize? nekad neēsmu ēdusi
Aija Elliņa teica…
Zane, zini- daudzi domā, ka ēdienam pievienojot ķirbi, viss tiek pārņemts ar kādu mistisku ķirbja garšu, nu apmēram tā, kā pagaršot jēlu ķirbi :) Bet tā jau nav, ķirbja biezenītis ļoti labi iejaucās kopējā masā un arī garša ir vairāk tāda simboliska, nevis izteikta! Man ļoti garšoja un patika arī tas, ka šai maizītei nav cieta garoza un tā nedrūp, griežot šķēlēs :)
Zane teica…
Tu mani esi iekārdinājusi, noteikti būs jāpamēģina izcept šādu maizi, kaut vai cepeškrāsnī :)
Aija Elliņa teica…
Zane, noteikti izcep un tad pastāsti, kā sanāca! :)